Enkä ole mihinkään menossa. Ja mitenkö olen tänne joutunut? No, olin aivan pieni munasolu äitini kohdussa... Oho, nyt mentiin liian aikaiseen vaiheeseen.

Niin, mitä olinkaan selittämässä? Ai juu. En tajua, miksi kaikilla on niin kamalat ulkonäköpaineet. Mainokset tuo liikaa paineita, kun kosmetiikkamainoksessa komeilee Penelope niin kuka tahansa panikoi. Mutta miksi ulkonäköään halutaan muuttaa? Mitä te muka naamallenne voitte? Ette mitään. Ette yhtikäs mitään. Paitsi uskomattoman kivuliaita, miljoonien arvoisia leikkauksia, jotka liian usein menevät pieleen. Ja useimmissa leikkauksissa murretaan kasvojen luita. Miettikää, kun nenäänne työnnetään jättimäinen taltta, luu murskataan ja leikkauksen jälkeen sattuu v*tusti.

Jokaiselle lapselle tulee omat kasvonpiirteet. Ja geeneistä piirteet suurimmaksi osaksi johtuvat, esim. minulla on samanlainen nenä kuin isoveljelläni ja hiukset kiharat niinkuin äidillä. Periaatteessa se on loukkaus myös sukua kohtaan, kun kasvojaan alkaa muokkailla. Naamanne on päässänne kiinni, ette voi sille mitään. Kauneusihanteet ovat vain ihanteita. Eivät pojatkaan niistä sitten lopulta välitä. Jos satut olemaan uskomattoman ruma, ole ylpeä siitä. Tai no en tarkoita, että kehuskelet kaikille "Kato kuinka h*lvetin ruma mä oon" vaan että tyydyt siihen, mitä olet saanut. Miettikääpä tuttujanne. Eivät kaikki mitään enkelinnäköisiä? Suurimmalla osalla kuitenkin aviomies/vaimo? Eikun eihän sillä yhdellä ole... Mut sehän on aika nätti...

Kyllä kadulla tulee vastaan enemmän sellaisia pareja, joista toinen on Ruma. Eivät Ne Oikeat katso ulkonäköä, jos ovat Niitä Oikeita. Katsokaapas vain, kyllä joku sitten tulee vastaan. 

Ja tämä teksti oli lohdutus itselleni. Ihan hyvin olen itseni hyväksynyt, enhän kuitenkaan pärställeni mitään voi.